“Εκσυγχρονίζεται” η διδασκαλία Ιστορίας στην Κύπρο – Ώρα για νέους αγώνες!

Από τη “Σημερινή” αντιγράφουμε τον Σάββα Ιακωβίδη, που κρούει ηχηρά τον κώδωνα του κινδύνου και αποστομώνει τους αναθεωρητές της Ιστορίας ενόψει πολιτικών σκοπιμοτήτων. Μια μόνο φράση από το μνημειώδες άρθρου του που δημοσιεύθηκε χθες, Κυριακή 3 Αυγούστου 2008, και αξίζει να διαβαστεί ολόκληρο: “Η Παιδεία μας δεν μπορεί παρά να είναι ελληνοκεντρική, είτε αρέσει είτε όχι στον κ. Καζαμία [Σημ.: Πρόεδρο της Επιτροπής των "Επτά Σοφών" για τη σύνταξη μελέτης αναθεώρησης για τη μεταρρύθμιση της παιδείας], για έναν κρίσιμο λόγο που αρνείται να δει: Η ελληνική Παιδεία έχει μια μοναδική και ανεπανάληπτη παγκοσμιότητα και οικουμενικότητα, που φωτίζει αδιαλείπτως την ανθρωπότητα, κάτι που δεν έχει ο ερεβώδης και βαρβαρώδης τουρκισμός, που να πάρει η οργή! Τα παιδιά μας δεν θα γίνουν πολυπολιτισμικοί χάσκακες και λοβοτομημένοι ηλίθιοι, για να αρέσουμε στους κατακτητές και στους παντοειδείς ζηλωτές τους.

Ολόκληρο το άρθρο του Σάββα Ιακωβίδη από τη “Σημερινή” της 3ης Αυγούστου 2008, με τίτλο “Πώς θα… εκσυγχρονιστεί, λοιπόν, και από ποιους η Ιστορία της Κύπρου;”

http://www.simerini.com.cy/nqcontent.cfm?a_id=344660

ANTΙ-ΣΤΑΣΕΙΣ

TΟΥ ΣΑΒΒΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ

ΜΙΑ ΑΠΟ τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι και η αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων της Ιστορίας. Στη διακαναλική διάσκεψη της 21.2.2008, ο Δ. Χριστόφιας ρωτήθηκε από τον εκλεκτό συνάδελφο του ΡΙΚ, Παύλο Μυλωνά, τι συγκεκριμένα ήθελε να αλλάξει στα βιβλία της Ιστορίας: Τον αγώνα της ΕΟΚΑ; Το πραξικόπημα; Την τουρκανταρσία; Την τουρκική εισβολή και κατοχή της Κύπρου; Ο Δ. Χριστόφιας απάντησε: «Τα βιβλία της Ιστορίας, ναι, θέλουν αναθεώρηση», για να υπερτονίσει: «Ούτε συζήτηση να μην τιμάται ο αγώνας της ΕΟΚΑ». Στη συνέχεια υποστήριξε πως και οι Έλληνες κάναμε λάθη και, συνεπώς, καλούμαστε και εμείς να παραδεχτούμε εγκλήματα κατά των Τ/κυπρίων, όπως και εκείνοι και ειδικά η ΤΜΤ οφείλει να παραδεχτεί τα εγκλήματά της. Αναφέρουμε αυτά, με αφορμή την πρόσφατη συνεδρίαση (28.7.2008) του Συμβουλίου Παιδείας, υπό την προεδρία του Δ. Χριστόφια. Μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, ο Ανδρέας Δημητρίου, δήλωσε πως δύο είναι οι βασικοί στόχοι, που το Συμβούλιο Παιδείας έθεσε για την προσεχή σχολική χρονιά.
Ο ένας στόχος είναι η ανάπτυξη μέσα στο σχολείο ενός πνεύματος συμφιλίωσης με τους Τ/κ, ώστε η συμφιλίωση να αναπτυχθεί στις συνειδήσεις όλων των πολιτών των δύο κοινοτήτων. Ο άλλος στόχος είναι η ανάπτυξη της καινοτομίας. Δεν θα ασχοληθούμε με το δεύτερο στόχο, επειδή η παραπλάνηση και ο εμπαιγμός πρώτα των εκπαιδευτικών και ύστερα των γονιών είναι τόσο ακραία, που εναπόκειται στους ίδιους να απαντήσουν στην αφόρητη πρόκληση του Υπουργού. Θα επιμείνουμε στον πρώτο στόχο, που είναι η επιδιωκόμενη αναθεώρηση των βιβλίων της Ιστορίας. Ο Υπουργός Παιδείας εξέφρασε γενικόλογες τοποθετήσεις. Πώς θα επιτευχθεί η συμφιλίωση των δύο κοινοτήτων; Απάντηση: Οι μαθητές θα ενημερωθούν -από ποιους;- τι σημαίνει να ζουν σε μια Κύπρο με άλυτο ή με λυμένο το Κυπριακό. Είπε ακόμα πως θα επιχειρηθεί «εκσυγχρονισμός των βιβλίων της Ιστορίας», με τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας της Ιστορίας στην εκπαίδευση. Πώς; Ο Υπουργός δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει. Θα καταφύγουμε, συνεπώς, στον εμπνευστή του… εκσυγχρονισμού.

Αναφερόμαστε στον Ανδρέα Καζαμία, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Ουϊσκόνσιν των ΗΠΑ, και πρόεδρο της επιτροπής των «Εφτά Σοφών», που ορίστηκε για τη σύνταξη μελέτης για τη μεταρρύθμιση της Παιδείας. Σε δύο συνεντεύξεις του («Σ», 8.6.2008 και «Αλήθεια», 9.6.2008), ξεδίπλωσε τις αντιλήψεις του περί της Ιστορίας και της διδαχής της. Ο καθηγητής θεωρεί πως «η Ιστορία δεν είναι κατήχηση», ενώ «διδασκαλία της Ιστορίας δεν σημαίνει εθνοκεντρική διαπαιδαγώγηση». Ασφαλώς η Ιστορία δεν είναι κατήχηση αλλ’ η Ιστορία, όπως διδάσκεται στα σχολεία μας, είναι εθνοκεντρική; Η απάντηση είναι πως όχι. Λέμε αυτό, επειδή ο Α. Καζαμίας έχει μια έκδηλη απέχθεια προς το έθνος-κράτος, προς τον εθνοκεντρισμό και, προπάντων, προς τον ελληνοκεντρισμό της Παιδείας μας. Πιστεύει πως η Παιδεία των παιδιών μας δεν πρέπει να είναι ελληνοκεντρική αλλά να προάγει την κριτική σκέψη, που θα οδηγεί σε διαφορετικές ερμηνείες των γεγονότων.

Όμως, όπως υποστηρίζει και ο Κώστας Κατσώνης, λειτουργός Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας, «η τουρκική εισβολή είναι εισβολή, το πραξικόπημα είναι πραξικόπημα, δεν μπορείς να αλλοιώνεις τις λέξεις, γιατί αλλοιώνονται και οι σημασίες των γεγονότων (…). Εμείς δεν θα καλλιεργήσουμε το φανατισμό και το σοβινισμό και τη μισαλλοδοξία, που ταλαιπωρούν τον τόπο μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνουμε εκπτώσεις από την ιστορική αλήθεια» («Χαραυγή», 25.2.2007). Εμφανώς, ο καθηγητής Καζαμίας διαφωνεί με τις πιο πάνω ορθές επισημάνσεις Κατσώνη. «Είναι λάθος, οι Ε/κ να μιλούν για βάρβαρους Τούρκους και τους αιμοβόρους Αττίλες και από την άλλη οι Τ/κ να μιλούν για τους Τούρκους που βρίσκονται σε ειρηνευτική επιχείρηση στο νησί. Η σωστή έκφραση είναι: ”Κατά την εισβολή έγιναν βαρβαρότητες”». Ποια εισβολή; Από ποιους έγινε; Ποιοι έκαναν βαρβαρότητες; Οι μαθητές μας δεν πρέπει να ξέρουν, για να μπορούν να συμφιλιωθούν με τους Τ/κ συνομίληκούς τους. Επίσης, ο κύριος καθηγητής απεχθάνεται εικόνες του Χριστού και της Παναγίας μέσα στις σχολικές αίθουσες, διαφορετικά, λέγει, πρέπει να έχουμε και εικόνες του Μωάμεθ!

Ερωτούμε τον κ. Καζαμία και τον Υπουργό Παιδείας: Ας υποθέσουμε ότι εμείς επιτυγχάνουμε την ιστορική λοβοτομή και εθνική αφυδάτωση των παιδιών μας. Οι Τούρκοι θα πράξουν το ίδιο, αρχής γενομένης από την αφαίρεση της ευμεγέθους φωτογραφίας του Ατατούρκ από τα βιβλία τους; Καθόλου! Ο ελληνοκτόνος (συγγνώμη, κ. Καζαμία, για το χαρακτηρισμό, αλλ’ αυτό είναι μια ιστορική πραγματικότητα) Ατατούρκ επιδόθηκε από το 1925 σε μια τεράστια προσπάθεια να προσδώσει ιστορική εντοπιότητα στον τουρκισμό. Υιοθέτησε τις θεωρίες του ρατσιστή Γκιοκάλπ (Σπ. Βρυώνη: «Ο μηχανισμός της καταστροφής») και με βάση αυθαίρετες και κλεψίτυπες αντιλήψεις, οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού», ο πολιτισμός τους εμπνεύστηκε από τον Χεττιτικό, που ήταν τουρκικός, ενώ ο Δημόκριτος, ο Πυθαγόρας, ο Ηρόδοτος, ο Ιπποκράτης, ο Όμηρος, όλοι ήταν… τουρκικής καταγωγής!

Αν δεν… πιστεύετε, διαβάστε και το βιβλίο «Ιστορίας της Τουρκίας» του Τουργκούτ Οζάλ, που εκδόθηκε το 1980 από τον γαλλικό οίκο Plon. Λοιπόν, ποιος θα ξαναγράψει την Ιστορία της Κύπρου και των Ελλήνων; Πώς θα ερμηνεύεται και πώς θα διδάσκεται; Πώς θα… εκσυγχρονιστεί; Με την εξαφάνιση της εθνικής και ιστορικής μας ταυτότητας, για να αρέσουμε στους συμπατριώτες Τ/κ; Με την κατερείπωση της εθνικής μας ιδιοπροσωπίας και την αναθεώρηση ιστορικών γεγονότων; Μήπως να αναμείνουμε να δούμε την κυρία Ρεπούση επικεφαλής της ομάδας αναθεώρησης της Ιστορίας; Η Παιδεία μας δεν μπορεί παρά να είναι ελληνοκεντρική, είτε αρέσει είτε όχι στον κ. Καζαμία, για έναν κρίσιμο λόγο που αρνείται να δει: Η ελληνική Παιδεία έχει μια μοναδική και ανεπανάληπτη παγκοσμιότητα και οικουμενικότητα, που φωτίζει αδιαλείπτως την ανθρωπότητα, κάτι που δεν έχει ο ερεβώδης και βαρβαρώδης τουρκισμός, που να πάρει η οργή! Τα παιδιά μας δεν θα γίνουν πολυπολιτισμικοί χάσκακες και λοβοτομημένοι ηλίθιοι, για να αρέσουμε στους κατακτητές και στους παντοειδείς ζηλωτές τους.

5 Responses to ““Εκσυγχρονίζεται” η διδασκαλία Ιστορίας στην Κύπρο – Ώρα για νέους αγώνες!”

  1. Πατριώτης says:

    ”Κατά την εισβολή έγιναν βαρβαρότητες”

    και προφανώς υπήρξε και … συνωστισμός, ε;

    Πάντα η ίδια νοοτροπία. Ο εθνομηδενισμός. Ο εθνικισμός είναι αρνητικός, μόνον όταν είναι ελληνικός. Οι ίδιοι αυτοί προοδευτικάριοι στηρίζουν κάθε ξένο εθνικισμό και ειδικά αν αυτός στρέφεται κατά της Ελλάδος. Πρόκειται, τελικά, για διαστροφή; Αρχίζω να πιστεύω πως ναι. Δεν μπορώ να το εξηγήσω διαφορετικά, παρά το ότι έχω υπ’ όψιν μου και το άρθρο του καθηγητή Κ. Ρωμανού. Τόσο σύμπλεγμα κατωτερότητας, “η δυστυχία του να είσαι Έλληνας”, όπως θα έλεγε και Σκαρίμπας;

    “οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού», ο πολιτισμός τους εμπνεύστηκε από τον Χεττιτικό, που ήταν τουρκικός, ενώ ο Δημόκριτος, ο Πυθαγόρας, ο Ηρόδοτος, ο Ιπποκράτης, ο Όμηρος, όλοι ήταν… τουρκικής καταγωγής!”

    Aυτά και έχουν γραφτεί και διδάσκονται σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης στην Τουρκία, δηλαδή και στα … πανεπιστήμια.
    Και μετά μεμφόμαστε τους Σκοπιανούς, επειδή γλείφουν κι αυτοί ένα κοκαλάκι! Κι όμως, ο “πολιτισμένος” κόσμος, ενώ τα ξέρει αυτά, εξακολουθεί να θεωρεί την Τουρκία κράτος σοβαρό. Βέβαια, ίσως διίστανται οι απόψεις μεταξύ ακαδημαϊκών και πολιτικών, αλλά όπως και να το κάνουμε, το παράκανε ο μακαρίτης ο Οζάλ, ο οποίος, υπενθυμίζω, εγκαινίασε την νέα εξωτερική πολιτική της Τουρκίας, η οποία αποβλέπει στην ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

    Στην Ελλάδα, ταλαιπωρηθήκαμε με την Ρεπούση, διότι είχαμε έναν άβουλο πρωθυπουργό, αγόμενο και φερόμενο από ους υπουργούς του και τους επικοινωνιακούς του συμβούλους. Θα γίνει και στην Κύπρο το ίδιο, μετά την πτώση της “δρυός” και την ανάρρηση στην εξουσία του διεθνιστή Χριστόφια; Οψόμεθα!

  2. Προ 2 μηνών περίπου, κυκλοφόρησε ένα email με μια συνέντευξη του Καζαμία σε μια ειδησεογραφική εκπομπή του ΡΙΚ για το ίδιο ακριβώς θέμα. Κατέβασα το αρχείο (σε flv), προσπάθησα να απομονώσω τη συνέντευξη από την υπόλοιπη εκπομπή, αλλα το μονο που κατάφερα ήταν να πάρω τον ήχο. Ακούστε λοιπόν τι δήλωνε προ διμηνου περίπου ο Ανδρέας Καζαμίας στο ΡΙΚ! Καλο θα είναι αν κάποιος απομαγνητοφωνούσε το κείμενο… Ούτε λίγο ούτε πολύ, μας λέει να γράφουμε στα βιβλία το εξής, για το 1974: “οι Έλληνες ισχυρίζονται ότι έγινε εισβολή, και οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι ήτανε ειρηνευτική επιχείρηση”.

    http://library.antibaro.gr/audio/kazamias.wma (15Mb)

  3. Πατριώτης says:

    Τον στριμώχνει ο συζητητής του και είναι έκδηλη η αμηχανία του, την οποία επιτείνει το γεγονός ότι δυσκολεύεται στα ελληνικά. Τύφλες να έχει η Ρεπούση. Τούτος πλησιάζει περισσότερο προς τον Νακρατζά. Δεν εξισώνει απλώς θύτη με θύμα, αλλά παίρνει μάλλον το μέρος των Τούρκων. “Απαράδεκτα λένε οι Έλληνες ότι αυτός είναι ο «ΑΤΤΙΛΑΣ»”(!!!!) Τελείως ξευτελισμένος. Αηδιάζει κανείς. Ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα, τα ίδια παραδείγματα, τα ίδια λόγια που ακούγαμε το 2006-2007 από τους Λιακορεπούσηδες. «Και οι Γερμανοί με τους Γάλλους το ίδιο έκαναν!» κ.λπ., κ.λπ.

  4. Dimitris D says:

    Δυστυχώς αυτή είναι η σύγρονη τάση στον κόσμο της παγκοσμιοποίησης – το μόνο ιστορικό στοιχείο είναι το ολοκάυτωμα, που ακόμη ταλαιπωρέι κόσμο!!!!! το κακό είναι ότι ακολουθούμε και εμείς τη νέα τάξη πραγμάτων – η αντίδραση πρέπει να αρχίσει από την παιδεία, κόντρα σε ότι προσπαθούν να μας επιβάλουν – το μέλλον μας επιφυλάσσει τα χειρότερα!

  5. Πατριώτης says:

    Πώς να αρχίσει η αντίδραση από την παιδεία, αφού αυτή καθορίζεται από την κυβέρνηση κι έχει αφεθεί στο έλεος της Αριστεράς;

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.