Η άθλια κάλυψη του θανάτου του Τάσσου Παπαδόπουλου από τα τηλεοπτικά δελτία

Βλέπουμε πώς κατέγραψαν τα ελληνικά κανάλια τον θάνατο του Τάσσου Παπαδόπουλου στις 12 Δεκεμβρίου 2008:

Άλφα – καμία αναφορά στο δελτίο των 8
Αντέννα – αναφορά μισού λεπτού ως τελευταία είδηση πριν τα αθλητικά
Άλτερ – αναφορά μισού λεπτού προς το τέλος των ειδήσεων
Μέγκα – αναφορά μισού λεπτού ως προτελευταία είδηση, πριν το δίλεπτο ρεπορτάζ για την ποινή του δικαστηρίου σε οπαδό του Ολυμπιακού που σκότωσε οπαδό του Παναθηναϊκού μετά από αγώνα βόλευ το 2007Πιστεύουμε ότι ο σωτήρας της Κύπρου από την Πλεκτάνη Αννάν άξιζε πολύ καλύτερης μεταχείρισης από τα Ελλαδικά τηλεοπτικά κανάλια.Η Ελληνική Ιστορία θα γράψει με χρυσά γράμματα το όνομα ΤΑΣΣΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε το μνημειώδες διάγγελμα του Τάσσου τη Μεγάλη Τετάρτη 7 Απριλίου 2004 – http://www.antibaro.gr/library/texts/…

Δείτε το αφιέρωμα στο Σχέδιο Ανάν – http://www.oxistosxedioanan.com

34 Responses to “Η άθλια κάλυψη του θανάτου του Τάσσου Παπαδόπουλου από τα τηλεοπτικά δελτία”

  1. Γιώργος Μάτσος says:

    Δε βαριέσαι, Ανδρέα… Όμοιος ομοίω αεί πελάζει. Μια ζωή η Ελλάδα αχάριστη.

    Μου θυμίζει αυτή η στάση των καναλιών το εξής περιστατικό: Όταν είχε προταθεί να ονομαστεί το κλειστό στάδιο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων “Στάδιο Νίκος Γκάλης”, βγήκαν κάποιοι και είπαν “ε, όχι και Νίκος Γκάλης. Τι έχει προσφέρει στον ελληνικό αθλητισμό ο Γκάλης;”.

    Δεν ξέρουμε ποιοι ήταν αυτοί οι κάποιοι, ούτε θα τους μάθουμε ποτέ. Όπως είναι βέβαιο ότι σε ελάχιστα χρόνια κανένας δεν θα θυμάται το όνομα της Τρέμη, του Χατζηνικολάου κλπ.

    Το όνομα του Τάσσου γράφτηκε όμως με χρυσά γράμματα στην ιστορία του Ελληνισμού. Σαν άλλος Άτλαντας σήκωσε σε εκείνη την κρίσιμη στιγμή μόνος του το βάρος της ιστορικής απόφασης του Όχι. Στη μνήμη τη δική μας είναι ΑΘΑΝΑΤΟΣ!

    Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει!

  2. Πατριώτης says:

    Κι οΜάρκος στο ίδιο μήκος κύματος. Το πιο χαρακτηριστικό ήταν ότι τα κρατικά κανάλια αποσιώπησαν (προσπέρασαν) εντελώς το “ΟΧΙ”. Καμμία απολύτως αναφορά!

  3. Πατριώτης says:

    Δεν είχα προσέξει ότι και ο Μάρκος από δω πήρε το βίντεο. Ζητώ συγγνώμη.

  4. Θέστωρ says:

    Δάκρυσα μὲ τὸν θάνατο τοῦ Τάσσου. Ὁ τελευταῖος – ἢ ἔστω εἷς ἐκ τῶν τελευταίων- ἐθνικὸς ἥρωας.
    Εὐστάθιος Παπαδόπουλος 1934-2008. Μετέτρεψε τὸ ὑποκοριστικό του, ὅταν σπούδασε στὸ ἐξωτερικὸ νομικά, ἀπὸ Τάσος σὲ Τάσσος, διότι στὴν ἀγγλικὴ τὸ ἕνα σ προφέρεται ζ.
    Τὰ κανάλια τῆς ἀριστερίστικης παντοκρατορίας τὸν ἀντιμετώπισαν ὅπως θὰ ἔκαμναν καὶ
    θὰ κάνουν μὲ κάθε εὐπατρίδη: Μὲ περιφρόνηση. Δὲν περίμενα κάτι διαφορετικό. Δὲν ἔχει
    ὅμως καμία σημασία. Ἡ Ἱστορία θὰ τὸν θυμᾶται ὄχι γιὰ τὴν τρεμάμενη φωνή του, ἀλλὰ γιὰ
    τὴν ἀτσάλινη ψυχή του.
    Τοῦ ἀφιερώνω τὶς δύο τελευταῖες στροφὲς τοῦ ποιήματος τοῦ Κυπρίου ποιητοῦ Γεωργίου
    Α. Μαρκίδη (1882-1970) ποὺ ἔγραψε γιὰ τὸν Γρηγόρη Αὐξεντίου. Νομίζω πὼς ταιριάζουν
    ἀπολύτως καὶ στὸν Παπαδόπουλο, ὅπως καὶ στὸν Παλληκαρίδη, τὸν Σολωμὸ Σολωμοῦ,
    τὸν Τάσο Ἰσαάκ κλπ.:

    Στῶμεν καλῶς. Ἀμόλυντη -στὸν ὅρκο του πιστός-
    παρέδωκε τοῦ ἐθνικοῦ τοῦ χρέους τὴ σκυτάλη
    σ’ αὐτοὺς ποὺ ζοῦν, καὶ πάει νὰ βρεῖ, σὲ πλήμμυρα φωτὸς
    κι ὡς ἴσος τους τὸν Σαμουήλ, τὸν Διᾶκο, τὸν Καψάλη.

    Στῶμεν καλῶς. Μ’ εὐλάβεια κάμποι, βουνὰ καὶ λόγγοι
    παίρνουνε στάση προσοχῆς στὸ φωτοπέρασμά του
    κι ἀπὸ τ’ Ἀρκάδι, τὴ μονὴ τοῦ Σέκου ἢ Μεσολλόγγι
    τὸ χαιρετᾶν οἱ ἀθάνατοι τὸ διάβα τ’ ἀθανάτου._

  5. Γιώργος Μάτσος says:

    Θέστορα, κι εγώ δάκρυσα με τον Τάσσο. Δεν είμαστε οι μόνοι. Δεν δάκρυσα από θλίψη, ήταν συγκίνηση ανάκατη με χαρά. Χαρά γιατί ο σπόρος που έσπειρε καρπίζει. Γιατί κράτησε το κυπριακό κράτος όρθιο τη στιγμή που πήγαινε ακριβώς να καταρρεύσει, να το διαλύσουν οι ξεπουλημένοι.

    Χαρά κι ελπίδα, γιατί όταν φεύγει κανείς τότε καταλαβαίνεις ποιος πραγματικά ήταν. Τι ευλογία ήταν να τον έχεις στήριγμά σου όλα αυτά τα χρόνια.

    Ο Λάζαρος Μαύρος στη Σημερινή όταν μπήκε ο Τάσσος στο νοσοκομείο ως έπαινο έγραψε το αυθόρμητο παρατεταμένο χειροκρότημα και οι ζητωκραυγές σε ένα καφενείο της Χώρας Αστυπάλαιας, στις 13 Αυγούστου 2004, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών. Εκεί, λέει, φάνηκε, και είχε δίκιο, τι θέση κατέλαβε στις ψυχές των απανταχού Ελλήνων ο Τάσσος.

    Η Κύπρια χρυσή Παραολυμπιονίκης του 2004, Καρολίνα Πελεντρίτου, εξέφρασε νομίζω αυτό που προσέφερε ο Τάσσος στον Ελληνισμό: Τον ευχαρίστησε γιατί χάρη σ’ αυτόν ακούστηκε ο ελληνικός Εθνικός Ύμνος κατά την απονομή του μεταλλίου της!

    Αυτή είναι όλη η ουσία!

    Ο Τάσσος κράτησε την Κύπρο ελληνική και την έσωσε από την τρίτη και οριστική τουρκοκρατία!

    Άραγε θα συνειδητοποιήσουμε σε όλη της την έκταση την προσφορά του αυτή στον τόπο;

    Σημασία έχει τώρα να φανούμε αντάξιοί του. Άμες δε γ’ εσσόμαθε πολλώ κάρρονες, τιμημένε νεκρέ μας! Για αναστήματα σαν το δικό σου, είναι ίσως θράσος να μιλάμε έτσι, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι να μας οδηγεί το δικό σου παράδειγμα.

  6. Είναι η γενικότερη πολιτική των ελληνικών ραδιοτηλεοπτικών σταθμών να ενημερώνουν τον λαό για την Κύπρο ελάχιστα, ωσάν να πρόκειται για κάποια μακρινή ξένη χώρα…
    Συλλογιστείτε πια ήταν οι κάλυψη των προεδρικών εκλογών στην Κύπρο και πια η κάλυψη των γαλλικών ή αμερικανικών εκλογών. Συλλογιστείτε για ποιους υποψηφίους θα γνωρίζατε περισσότερα, αν δεν είχατε το ξεχωριστό προσωπικό σας ενδιαφέρον για τα κυπριακά πράγματα: για τον Ομπάμα και τον Μακέιν ή για τον Χριστόφια και τον εκλιπόντα Παπαδόπουλο; Θυμάμαι ακόμη τι κάλυψη είχαν οι γαλλικές προεδρικές εκλογές και τι οι κυπριακές από τα ελληνικά κανάλια: για τις γαλλικές προεδρικές εκλογές είχαν γίνει έως και ειδικές εκπομπές, ακόμη και ημέρες πριν την τέλεσή τους!

    Εφέτος συνειδητοποίησα και εγώ ότι εδώ και δεκαετίες οι Ελλαδίτες ενημερώνονται ελάχιστα για τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στην Κύπρο: για κάποιο λόγο μάς κρατούν απομονωμένους από τους Κύπριους αδελφούς μας. Ειλικρινώ δεν γνωρίζω τι ενημέρωση έχουν οι Κύπριοι για τα πράγματα εδώ…

  7. Πατριώτης says:

    Για να ολοκληρώσουμε τις παρατηρήσεις μας σχετικά με την παρουσίαση από τα ΜΜΕ της εκδημίας του Τάσσου Παπαδόπουλου, πρέπει να σχολιασθούν και οι δηλώσεις των αρχηγών κομμάτων. Τετριμμένες, λες και μιλούσαν για αποθανόντα πρώην πρόεδρο της Ρουάντα, απέφυγαν όλοι –πλην Καρατζαφέρη- να αναφερθούν στον καταλυτικό ρόλο που έπαιξε ο αείμνηστος στην σωτηρία της Κύπρου από την πλεκτάνη Αννάν. Και οι μεν Γιωργάκης και Αλαβάνος τι να πουν. Για να είμαι ειλικρινής, καλύτερα είχα να μην μιλήσουν καθόλου, αφού δεν είχαν τα κότσια να του ζητήσουν, έστω και εκ των υστέρων, συγγνώμη για το «λάθος» των. Ειδικά ο πρώτος και για την αθλιότητα που διέπραξε, ομού μετά του Σημίτη και Μητσοτάκη, να προσπαθήσει να τον προκαταλάβει την ημέρα που θα έβγαζε το ιστορικό πια διάγγελμά του. ‘Ομως, ο Καραμανλής και η Παπαρήγα τι λόγο είχαν να μην το κάνουν; Γιατί απέφυγαν όλοι την αναφορά σ’ αυτή την μεγίστη προσφορά του στην περίπτωση Αννάν; Ποιον φοβούνται ότι θα δυσαρεστήσουν, η Παπαρήγα τουλάχιστον;
    Ο μόνος που μίλησε κυρίως γι αυτό ήταν ο Καρατζαφέρης. Τα του Καίσαρος πρέπει να αποδίδονται αυτώ.

  8. Οι δηλώσεις των κομματαρχών δεν _ολοκληρώνουν_ την παρουσίαση της εικόνας που δίνουν τα ΜΜΕ. Έτερον εκάτερον. Εδώ μας ενδιαφέρουν τα ΜΜΕ, και ειδικότερα τα ιδιωτικά. Αυτά καλλιεργούν κλίμα, αυτά έχουν -περιέργως- καθολική και κοινή στάση στα περισσότερα θέματα, αυτά μάλιστα καθορίζουν, ιεραρχούν και συντηρούν την επικαιρότητα.

  9. Πατριώτης says:

    Η στάση των κομματαρχών είναι αλληλένδετη με την εικόνα των ΜΜΕ. Τα ΜΜΕ καλλιεργούν κλίμα, αλλά και οι κομματάρχες με την στάση τους περνούν μήνυμα.
    Όπως κοινή στάση έχουν τα ΜΜΕ, όχι περιέργως για μένα, έτσι έχουν και οι κομματάρχες στα εθνικά μας θέματα, πλην Καρατζαφέρη. Είναι μία πραγματικότητα αυτή. Τα ΜΜΕ παίρνουν γραμμή από τους πολιτικούς, εκτός κι αν εννοείς ότι την παίρνουν απ’ αλλού, δηλαδή απ’ όπου και οι πολιτικοί.
    Πάντως για μένα η στάση αυτή των 4 πολιτικών αρχηγών, 4,5 χρόνια μετά το “ΟΧΙ”, είναι τουλάχιστον αποκαρδιωτική.
    Δεν είδα ειδήσεις το μεσημέρι, αλλά μου είπαν ότι περισσότερη ώρα έδειχναν την κηδεία κάποιου νονού της νύχτας που δολοφονήθηκε πριν δύο ημέρες, παρ’ αυτήν του Παπαδόπουλου.

  10. Θέστωρ says:

    Πῆγαν καὶ στὴν Κύπρο νὰ “συλλυπηθοῦν”. Ὦ, μεγίστη ὑποκρισία! Ὁ Γιωργάκης, ὁ Κωστάκης, ἡ Ντορούλα, ὅταν ζῶντα τὸν καθύβριζαν. Εἰδικὰ ἡ βρυκολακογένεια τὸν εἶχε περάσει γενεὲς δεκατέσσαρες.
    Τελικὰ πεθαίνουν οἱ ἔχοντες ἀνησυχία γιὰ τὸ μέλλον μας, ποὺ γυρνᾶ σὲ συνειδησιακὴ στένωση καὶ μετὰ σὲ καρκίνο. (Τάσσος, Χριστόδουλος)
    Ἐνῶ οἱ δράκουλες, ε;

  11. mantoukas says:

    Δίσεκτο έτος το 2008

  12. Γιώργος Μάτσος says:

    Μην ξεγελιέσαι από τη στάση Καρατζαφέρη, Πατριώτη, ο άνθρωπος δεν το εννοείς. Ο Καρατζαφέρης δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο Δούρειος Ίππος του ελληνικού πολιτικού συστήματος. Το εθνικιστικο-πατριωτικό άλλοθι του συστήματος. Για να μπορείς να λες εσύ και ο κάθε ένας που ξεγελιέται “να, υπάρχει και κάποιος που τα λέει σωστά, ας αποδώσουμε τα του Καίσαρος”.

    Ευτυχώς για τη χώρα όμως, οι μάσκες πέφτουν και αποδεικνύεται ότι ο διακαής πόθος του Καρατζαφέρη δεν είναι άλλος από το να επιστρέψει στη ΝΔ και να γίνει υπουργός, αν όχι πρωθυπουργός. Εδώ τώρα που τέθηκε θέμα για την αρχηγία μας είπε τον ενδιαφέρει να γίνει “διαχειριστής της πολυκατοικίας” της οποίας “είμαστε όλοι ένοικοι!

    Επειδή μπορεί να μη με πιστεύεις, ιδού και τα αποδεικτικά στοιχεία:

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_18/11/2008_292593

    Και επειδή μπορεί να θεωρείς την Καθημερινή στημένη, ιδού και η πλήρης συνέντευξη από το Δελτίο Τύπου του ΛΑ.Ο.Σ.:

    http://www.laos.gr/press/txtfiles/GKstonALPHARADIO-171108.txt

    http://www.laos.gr/press/txtfiles/load_file.asp?epilogi=GKstoKANALI1-181108.txt

    Βέβαια, επειδή κατάλαβε τι χοντράδα έκανε και τι τρελό δούλεμα έριξε στο πόπολο και τον πήραν χαμπάρι, μετά το πήρε πίσω. Ωστόσο, τα περί κοινής πολυκατοικίας με τη ΝΔ και τα περί κεντροδεξιάς παρέμειναν:

    http://www.laos.gr/press/txtfiles/GK-ALPHATV-021208.txt

    Όμως το να γίνει “διαχειριστής” ο ίδιος ξαφανικά έγινε “σενάρια ευφάνταστα, σενάρια απραγματοποίητα”. Μα αφού ο ίδιος μας το έλεγες ότι μπορεί να γίνεις “διαχειριστής της πολυκατοικίας” καλέ μου άνθρωπε, πού πήγε τώρα;

    Τι άλλο θέλεις Πατριώτη για πειστείς ότι ο τύπος είναι σαλτιμπάγκος; Ότι δεν είναι τίποτε άλλο παρά το φαιδρό πατριωτικό άλλοθι του συστήματος;

    Είναι πραγματικά κρίμα να εκμεταλλεύεσαι το θάνατο του Τάσσου για να μας βγάλεις πατριώτη το φαιδρό αυτό υποκείμενο, τον Καρατζαφέρη.

  13. Γιώργος Μάτσος says:

    Συγγνώμη, παραπάνω έδωσα ένα λάθος link με λάθος συνέντευξη. Το σωστό είναι αυτό:

    http://www.laos.gr/press/txtfiles/load_file.asp?epilogi=GKstonALPHARADIO-171108.txt

  14. Πατριώτης says:

    Είσαι εκτός θέματος, Γιώργο. Αντί να σπαταλάς χρόνο «καταλαλώντας» τον Καρατζαφέρη, που δεν είναι το θέμα μου, καλύτερα θα έκανες να γράψεις δύο λόγια για την στάση των άλλων, διότι αυτό είναι το θέμα μου. Εκτός βέβαια κι αν δεν σε προβληματίζει. Αλλά το σχέδιο Αννάν θα ξανάρθει και τότε δεν ξέρω τι στάση θα κρατήσουν. ΑΥΤΟ προβληματίζει εμένα.

  15. Πατριώτης says:

    >Για να μπορείς να λες εσύ και ο κάθε ένας που ξεγελιέται<

    Θα παρακαλέσω ευγενώς και για τελευταία φορά, αυτό να μην το ξανγράψεις σε μένα. Ελπίζω να έγινα κατανοητός!

  16. Γιώργος Μάτσος says:

    Λιγότερο ευγενώς, απαντώ ότι θα το ξαναγράψω, εάν χρειαστεί.

    Εκτός θέματος ήσουν εσύ.

  17. απητέ Πατριώτη,

    εγώ έγραψα ότι οι δηλώσεις των κομματαρχών δεν _ολοκληρώνουν_ την παρουσίαση της εικόνας που δίνουν τα ΜΜΕ, διότι άλλο πράγμα η εικόνα των ΜΜΕ και άλλο οι δηλώσεις των πολιτικών. Η εικόνα των ΜΜΕ είναι έργο, είναι πράξη, είναι ενέργεια, η οποία διαμορφώνει (ή επιδιώκει να διαμορφώσει) την κοινή γνώμη. Οι δηλώσεις, τα λόγια δηλαδή, των πολιτικών επιδιώκουν να αποκομίσουν ψήφους, δηλαδή να στοχεύσουν το στίγμα τους στο σημείο εκείνο που προσδιορίζουν ότι ανήκει το κέντρο βάρους των “πελατών” τους ψηφοφόρων. Έχει περάσει η περίοδος που οι πολιτικοί έμπαιναν μποροστά, έπαιρναν ρίσκα και διαμόρφωναν συνειδήσεις με τις απόψεις τους. Σήμερα κυβερνούν τα ΜΜΕ, χειραγωγούν την κοινή γνώμη, την οποία προσπαθούν οι πολιτικοί να ευαρεστούν, ώστε να αποκομίσουν τα οφέλη. Αυτό είναι το πρώτο κρατούμενο. Ήσουν εκτός θέματος λοιπόν και για τον επιπλέον λόγο ότι η “επέκταση” που επιχείρησες (να συμπεριλάβεις τις δηλώσεις πολιτικών στην παρουσίαση της εικόνας των ΜΜΕ) είναι αδιάφορη ως δευτερογενής.

    Το δεύτερο είναι ότι ξεχωρίζεις τον Καρατζαφέρη. Δεν το κάνεις έμμεσα, το κάνεις με σαφήνεια. Οπότε είναι περίπου προφανές ότι αυτό θέλεις να πεις. Όχι δηλαδή ότι οι 4 συμφωνούν με τη γραμμή των ΜΜΕ, αλλά ότι ο ένας διαφωνεί. Δε με ενδιαφέρει εδώ να αντιδικήσω για τη στάση των αρχηγών επί του Σχεδίου Ανάν (κυρίως τότε, διότι αυτή δεν φαίνεται από τη δήλωση συλλυπητηρίων, όπως και ο ίδιος διαπιστώνεις), αυτό που με ενδιαφέρει πρωτίστως είναι να μην χρησιμοποιηθεί αυτή η συγκυρία, αυτή η ανάρτηση, αυτή η στιγμή, για την προβολή ενός (οποιουδήποτε) κομματάρχη ή ενός κόμματος.

  18. Πατριώτης says:

    Αγαπητέ Ανδρέα,

    Από το κείμενό σου καταλαβαίνω ότι μου επιρρίπτεις, όπως και ο Γ. Μάτσος, ότι πήγα να κάνω προπαγάνδα υπέρ συγκεκριμένου προσώπου. Εγώ σε διαβεβαιώ ότι δεν το έκανα γι αυτό, ούτε θα μετερχόμουν τέτοια φτηνά τερτίπια.
    Μου έκανε εντύπωση και θέλησα να τονίσω ότι η κρατική τηλεόραση, όπως και οι αρχηγοί κομμάτων, πλην Καρατζαφέρη, δεν αναφέρθηκαν καθόλου στον ρόλο που έπαιξε ο αείμνηστος Παπαδόπουλος στην καταψήφιση του Σχεδίου Αννάν. Γράφεις ότι “τα λόγια δηλαδή, των πολιτικών επιδιώκουν να αποκομίσουν ψήφους, δηλαδή να στοχεύσουν το στίγμα τους στο σημείο εκείνο που προσδιορίζουν ότι ανήκει το κέντρο βάρους των “πελατών” τους ψηφοφόρων”. Δηλαδή, το κέντρο βάρος των “πελατών” ψηφοφόρων της ΝΔ, ΠαΣοΚ, ΣΥΝ και ΚΚΕ είναι υπέρ του σχεδίου Αννάν; Μα η ελληνική κοινή γνώμη το είχε καταδικάσει στην πλειοψηφία της, αφ’ ης άρχισε να βομβαρδίζεται με αρνητικά σχόλια, διότι στην αρχή δεν ήξερε περί τίνος επρόκειτο και αμφιβάλλω αν ενδιαφερόταν και καθόλου. Άρα, άκυρο το επιχείρημα ότι οι τέσσερις αρχηγοί (Ο ΛαΟΣ δεν υπήρχε το 2004) αποτάνθηκαν προχθές στους ψηφοφόρους των και αυτό με βάζει σε ανησυχία. Το σχέδιο επανέρχεται, ο Καραμανλής, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά των, τι στάση θα κρατήσει. Το κυβερών κόμμα, αν είναι και τότε κυβερνών. Δεν ρωτώ για το ΠαΣοΚ, διότι αυτό είναι ξεκάθαρο τι θέση θα κρατήσει. Δεν ρωτώ για τον ΛαΟΣ, διότι είναι αμελητέα ποσότης.

    Γράφεις επίσης και το εξής ακατανόητο: “Δε με ενδιαφέρει εδώ να αντιδικήσω για τη στάση των αρχηγών επί του Σχεδίου Ανάν (κυρίως τότε, διότι αυτή δεν φαίνεται από τη δήλωση συλλυπητηρίων, όπως και ο ίδιος διαπιστώνεις),” (o τονισμός δικός μου). Πώς δεν φαίνεται; Τι εννοείς; Όταν επιμελώς αποφεύγουν να αναφερθούν ΣΤΟ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ του Παπαδόπουλου, για το οποίο θα περάσει (πέρασε ήδη) στην Ιστορία και αναλίσκονται στα τετριμμένα, τότε δεν φαίνεται από τα “συλλυπητήρια των η στάση των έναντι του Αννάν; Δεν βγάζω νόημα.

    Βεβαίως, δική σου ανάρτηση είναι, μπορείς να δεχτείς όπια σχόλια θέλεις και να απορρίψεις τα άλλα, αν νομίζεις ότι δεν “κολλάνε”. Κάνε το μονάχα, αφού προηγουμένως είσαι βέβαιος για τις προθέσεις του άλλου, αφού προηγουμένως σιγουρευτείς ότι δεν κολλάνε, ή έστω δεν έχουν νόημα (φοβούμαι ότι λίαν συντόμως θα αποδειχθεί ότι έχουν) και όχι επειδή ο Μάτσος, ή ο κάθε Μάτσος σου βάζει ιδέες.

    Δεν έχω την δυνατότητα να αναρτώ δικά μου άρθρα, δεν μου δόθηκε η δυνατότητα αυτή, διαφορετικά θα το είχα κάνει άρθρο την παράξενη στάση του πολιτικού κόσμου και αυτήν των κρατικών ΜΜΕ, τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με κυβερνητικές εντολές.

    Ελπίζω να έγινα σαφής.

  19. Θέστωρ says:

    Προτιμῶ ἕνα φαιδρὸ, ὅπως λέτε Γ. Μάτσε, πατριωτικὸ ἄλλοθι τοῦ συστήματος, ἀπὸ τὸ ἴδιο τὸ ἀντιπατριωτικὸ σύστημα. Ἀπὸ τὸ ἐφιαλτικὸ ἐνδεχόμενο τῆς Ντόρας πρωθυπουργοῦ ἢ τοῦ Yiorgos Παπανδρέου, ἢ τῶν Ἀλαβάνου-Τσίπρα, ἑκατὸ φορὲς Καρατζαφέρη. Σκέφτεστε τίποτε καλύτερο;

  20. Πατριώτης says:

    Το παραπάνω σχόλιό μου έγραψα εν τάχει και παρακαλώ να πραβλέψετε τυχόν ανορθογραφίες, ασυνταξίες και κακογραφίες.

    @ Ανδρέα

    “αυτό που με ενδιαφέρει πρωτίστως είναι να μην χρησιμοποιηθεί αυτή η συγκυρία, αυτή η ανάρτηση, αυτή η στιγμή, για την προβολή ενός (οποιουδήποτε) κομματάρχη ή ενός κόμματος.”

    H συγκυρία είναι ιερή και θα ήταν βεβήλωση να γίνει αντικείμενο κομματικής εκμεταλλεύσεως. Άλλωστε, μήπως τόσες και τόσες φορές δεν έχω γράψει ότι τα κόμματα δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο και ότι σκυλεύουν ακόμη και πτώματα για να βγάλουν ψήφους; Τι στην ευχή σε κάνει να πιστεύεις ότι θα έκανα εγώ κάτι τέτοιο; Αν είναι δυνατόν!
    Το ότι δεν έχω την δυνατότητα ανάρτησης άρθρων, το ξέρεις. Γι αυτό, όταν κάτι με “πνίγει”, το γράφω στην παραμελημένη πια Αγορά, έστω με την ελπίδα να το δουν ένας-δύο.

  21. Και στα δύο ερωτήματα που μου θέτεις, η απάντηση είναι η ίδια: ότι δεν καταλαβαίνω πώς από τις δηλώσεις συλλυπητηρίων των πολιτικών αρχηγών συνάγεις ποιος και αν είναι υπέρ ή κατά του σχεδίου Ανάν. Χονδροειδή συμπεράσματα, για τα οποία έχουμε ήδη πληρέστατη εικόνα από όσα έκαναν οι πολιτικοί την επίμαχη περίοδο.

    Σχόλια δεν σβήνω.

  22. Πατριώτης says:

    Αν άκουσες (μάλλον δεν άκουσες) τις δηλώσεις συλλυπητηρίων, τότε ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τι … δεν καταλαβαίνεις. Καθαρά και ξάστερα το είπα. Οι τέσσερις απέφυγαν να αναφερθούν στο πιο σημαντικό επίτευγμα του Παπαδόπουλου. Μίλησαν περί ανέμων και υδάτων, για τις … σπουδές του, τα αξιώματά του κλπ, κλπ., αλλά ούτε λέξη για το 2004. Σαν να μην έγινε τίποτε τότε. Ειλικρινά, απόρησα και αγανάχτησα με τον Καραμανλή, διότι περίμενα ότι τουλάχιστον αυτός θα αναφερόταν στο “ΟΧΙ”, αφού υποτίθεται ότι δεν είπε τότε “ΝΑΙ” κι αυτός. Οι Παπανδρέου και Αλαβάνος τι να έλεγαν; Ίσως η Παπαρήγα κάτι, αλλά ούτε αυτή μίλησε για το “ΟΧΙ”.
    Το ότι δεν το έκανε ο Καραμανλής, όμως, πρέπει να βάζει σε σκέψεις τον καθένα μας. Αυτό έγινε στα δελτία ειδήσεων των 8 μμ, από τα ιδιωτικά κανάλια. Όταν στις 9 μμ έβαλα ΝΕΤ και δεν ανέφερε απολύτως τίποτε για τον ρόλο του Παπαδόπουλου στην καταψήφιση της πλεκτάνης Αννάν, τότε οι υποψίες έγιναν βεβαιότητα. Το θέμα του “ΟΧΙ” είναι ταμπού και δεν επιτρέπεται η αναφορά σ’ αυτό. Τελεία και παύλα.
    Παράλληλα με την ΝΕΤ, η οποία το πέρασε κι αυτή το όλο θέμα γρήγορα γρήγορα και χωρίς, όπως είπα, καμμία αναφορά στο συγκεκριμένο θέμα, γύριζα στον “ΤΗΛΕΑΣΤΥ” (ίδια ώρα έχουν ειδήσεις) και μέτρησα περίπου ένα τέταρτο αναφοράς και με έμφαση στο “ΟΧΙ”.
    Τα συμπεράσματα δεν είναι καθόλου “χονδροειδή” και δεν έχουμε τόσο πλήρη εικόνα για τον Καραμανλή, όσο πήραμε από τις δηλώσεις του τώρα και καταλάβαμε από την κρατική ΝΕΤ. Όποιος θέλει, μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.

  23. Τουλάχιστον, αντί να μεταφέρεις τις εντυπώσεις σου για το τι σημαίνουν αυτές οι δηλώσεις, αν μπορούσες να μας παραπέμψεις σ’αυτές, θα ήταν ένα βήμα.

    Πάντως, ο Αλαβάνος ήτανε ΚΑΤΑ του σχεδίου Ανάν! Δεν το θυμάσαι, επειδή τότε ήτανε πρόεδρος ο Κωνσταντόπουλος και δεν είχε “μεταλλαχθεί” ακόμα ο Αλαβάνος.

  24. Πατριώτης says:

    “Ερωτηθείς ο πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. κ. Γ. Καρατζαφέρης να σχολιάσει την είδηση του θανάτου του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας δήλωσε, «Έφυγε από τη ζωή ένας μεγάλος ηγέτης του Ελληνισμού. Ο Τάσσος Παπαδόπουλος όρθωσε το ανάστημα του στις επιβουλές και τις επιβολές των Αμερικανών στο σχέδιο ΑΝΑΝ. Αιωνία του η μνήμη, ο Ελληνισμός έγινε φτωχότερος», δήλωσε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ, Γιώργος Καρατζαφέρης. “

    http://www.athina984.gr/node/31107

    Και μόνο για λόγους αξιοπρέπειας, δεν θα έπρεπε να έχω απαντήσει. Όμως, δεν θέλω να αφήσω εντυπώσεις να πλανώνται.
    Aυτή την δήλωση άκουσα το βράδυ στα κανάλια. Τις άλλες δηλώσεις μπορείς να τις διαβάσεις κι εδώ και αλλού.
    Είχε, όμως, ένα πλεονέκτημα το ότι την αναζήτησα σε μερικές άλλες πηγές: Την έχουν πετσοκόψει, ή αναφέρουν σαν δήλωση … το συλλυπητήριο τηλεγράφημα που έστειλε στην οικογένεια του εκλιπόντος!!

    Εύχομαι σε όλους ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ.

    _________________________________________________

    ΥΓ: Θα επιθυμούσα να με διαγράψεις από την λίστα αποδεκτών του ημερίσιου δελτίου του Αντίβαρου. Το σύστημα διαγραφής δεν λειτουργεί. Το ζητώ αυτό, επειδή εγώ ούτως ει άλλως, όταν έχω καιρό, διαβάζω το Αντίβαρο. Επίσης, πρόσεξε τους συνδέσμους (ελληνιστί “λινκς”), γιατί βγαίνουν αλλ’ αντ’ άλλων.
    Στο σημερινό, για παράδειγμα, ο σύνδεσμος του «Παρέλαβε κράτος-παρέδωσε κράτος» οδηγεί αλλού.

  25. Πατριώτης says:

    Αγαπώ την Κύρα Αδάμ, διότι δεν μασά τα λόγια της. Πρόσεξε το σχόλιό της:

    “«Παρέλαβε κράτος-παρέδωσε κράτος»

    Εγραφε το τεράστιο ασπρόμαυρο πανό στο προαύλιο της εκκλησίας στον Στρόβολο, υπενθυμίζοντας, σε πείσμα της πλειονότητας των επισήμων στο εσωτερικό του ναού, ότι το πρωί της περασμένης Δευτέρας δεν κηδευόταν ο Τ. Παπαδόπουλος, ένας πρώην «ανώτατος κυβερνητικός λειτουργός», αλλά ο άνθρωπος που εξέφρασε το 76% των Ελληνοκυπρίων που δεν θέλησαν να διαλυθεί η Κυπριακή Δημοκρατία με το σχέδιο Ανάν.”

  26. 1. Το ερώτημά μου αφορούσε κυρίως το πώς συνάγεται η θετική γνώμη για το σχέδιο Ανάν από τις δηλώσεις συλλυπητηρίων, όχι η αρνητική γνώμη.

    2. Δηλώσεις της Παπαρήγα δεν είδα, δηλώσεις του Αλαβάνου δεν είδα (σημειώνω ξανά ότι ο Αλαβάνος ήτανε κατά του Σχ. Ανάν http://thessaloniki.indymedia.org/front.php?lang=el&article_id=18233, διότι μιλάμε για την περίοδο πριν αναλάβει την προεδρία, άρα για την περίοδο πριν τη μετάλλαξή του), δηλώσεις του Παπανδρέου δεν είδα, και από τις δηλώσεις Καραμανλή δεν συνάγω κάτι τέτοιο.

    3. Προσοχή. Δεν λέω ότι όλοι αυτοί είχαν θετική ή αρνητική γνώμη για το Σχέδιο Ανάν. Λέω ότι α. Εδώ με ενδιαφέρουν τα ΜΜΕ και β. Τον ρόλο των πολιτικών ΔΕΝ τη συνάγω από τις δηλώσεις τους (πόσο μάλλον από τα συλλυπητήρια), αλλά από τις πράξεις τους. Και οι πράξεις όλων, των ιδίων ή των κομμάτων τους, κρίνονται από εκείνη την κρίσιμη περίοδο, όχι σήμερα. Όταν το θέμα επανέλθει, θα επανακριθούν και τότε.

    Αυτό λέω και τίποτα άλλο.

  27. Γιώργος Μάτσος says:

    Τώρα είδα τη συζήτηση που άναψε.

    Βρίσκω τη στάση σου απέναντι στον Ανδρέα εξαιρετικά προσβλητική, Πατριώτη. Άκου “σου βάζει ιδέες ο Μάτσος”! Νομίζω ότι δεν έχει ανάγκη από κανέναν να του βάλει ιδέες, ούτε στερείται πνευματικής και διανοητικής ανεξαρτησίας. Άλλωστε, υπάρχουν και θέματα στα οποία έχουμε διαφωνήσει σοβαρά και έντονα στο παρελθόν με τον Ανδρέα, με κυριότερο αυτό της εκτίμησης που τρέφει για τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, την οποία εγώ όχι μόνον δεν συμμερίζομαι, αλλά θεωρώ την εν γένει πολιτεία του ως Αρχιεπισκόπου βλαπτική για το Χριστιανισμό και τα εκκλησιαστικά πράγματα. Τόσο πολύ.

    Απλώς νομίζω ότι ο Ανδρέας έχει καταλάβει αυτό που έχω καταλάβει κι εγώ και που δεν μπορεί να καταλάβει ο Θέστορας: ο Καρατζαφέρης είναι ΜΕΡΟΣ του αντιπατριωτικού συστήματος. Με μια πατριωτική ρητορική (βλ. υπενθύμιση του “όχι” του Τάσσου, “μόνος αυτός από όλους τους πολιτικούς αρχηγούς”, Πατριώτη), ο Καρατζαφέρης καταφέρνει να εγκλωβίσει υγιώς σκεπτόμενες πατριωτικές δυνάμεις με δύο τρόπους: Πρώτον, με το να τις σταμπάρει ως “ακροδεξιές” ή ως “φαιδρές”, στη μεν πρώτη περίπτωση με τη συμμαχία του με άτομα ήδη σταμπαρισμένα όπως ο Κ. Πλεύρης και ο Μ. Βορίδης και στη δεύτερη με τη συμμαχία του με γνωστούς Ελλαδεμπόρους όπως ο Βελόπουλος και ο Λιακόπουλος. Δεύτερον, με το να εμπλέξει τον πατριωτισμό στο κομματικό παιχνίδι, πράγμα που στερεί τη δυνατότητα από τον πολίτη να εντοπίσει τα σωστά και τα λάθος, για το συμφέρον της χώρας και του έθνους, από τον κάθε μεμονωμένο πολιτικό.

    Είναι πολύ σωστή η επισήμανση του Ανδρέα για το Αλαβανικο “Όχι” στο σχέδιο Ανάν. Μπορούμε να βρούμε και άλλα σωστά στο ΣΥΡΙΖΑ. Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ είπε αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: να αγοράσει εκ νέου το ελληνικό Δημόσιο την πλειοψηφία της Εθνικής Τράπεζας, ώστε να ελέγξει πλήρως το παιχνίδι στον τραπεζικό χώρο. Βέβαια, υπάρχουν πολλά άλλα που είναι σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Αλλά το να διαγνώσεις με εντιμότητα το σωστό και το λάθος, προϋποθέτει τη μη κομματική ένταξη. Αλλιώς, όσο και να θέλεις να είσαι έντιμος σε προσωπικό επίπεδο, όσο και να είσαι πραγματικά έντιμος σε προσωπικό επίπεδο, η κομματική ένταξη λειτουργεί ως παραμορφωτικός φακός που διαστρεβλώνεις την πραγματικότητα. Όσο και να προσπαθείς να δεις, π.χ., πατριωτική στάση Καραμανλή στο σχέδιο Ανάν (παρά το “ναι” που είπε), σου είναι αδύνατον.

    Πολλά χάνεις αν προσπαθήσεις να δεις το πράγμα κομματικά. Όταν π.χ. ο Γ. Παπανδρέου είπε το αυτονόητο ότι πριν από οποιαδήποτε προσφυγή στη Χάγη για την υφαλοκρηπίδα πρέπει να επεκτείνουμε τα χωρικά ύδατα στα 12 μίλια, όλοι αιφνιδιάστηκαν. Γιατί να μην στηριχθεί εκείνη η κουβέντα; Η οπαδικού τύπου κομματική στήριξη στον έναν ή στον άλλον αρχηγό, όπως είναι η δική σου στον Καρατζαφέρη, σε αποστερεί από τη δυνατότητα να κρίνεις με προσωπική αντικειμενικότητα αυτό που συμβαίνει.

    Για να απαντήσω, λοιπόν, στο ερώτημα του Θέστορα, στο “τι άλλο μπορούμε να κάνουμε”, αυτά που μπορούμε να κάνουμε είναι τα εξής:

    1. Να “καθαρίσουμε” την προσωπική μας οπτική ώστε να βλέπουμε την πραγματικότητα όσο ορθότερα γίνεται.
    2. Να λέμε τη γνώμη μας, αλλά κυρίως τη γνώση μας για όσα συμβαίνουν ώστε, εκτός από εμάς, να αρχίσουν να βλέπουν σωστά την πραγματικότητα και άλλοι γύρω μας.
    3. Να αποφύγουμε όπως ο διάβολος το λιβάνι την έστω και επιφανειακή ή συγκυριακή ταύτιση με κύκλους της ακροδεξιάς (όπου βρίσκεται και ο Καρατζαφερισμός, παρά την πρόσφατη ρητορική Καρατζαφέρη περί “κεντροδεξιάς πολυκατοικίας”), προκειμένου να συνεχίσει να έχει ο λόγος μας αξιοπιστία.
    4. Να αποφύγουμε με την ίδια προσοχή την ταύτιση με κόμματα ή πολιτικούς, προκειμένου να μπορούμε κατά περίπτωση να στηρίζουμε, σε ατομικό επίπεδο, όποιον κρίνουμε ότι δρα επωφελώς για τη χώρα. Όσα πρόσφεραν οι Νεοδημοκράτες ψηφοφόροι που άφησαν τη Μαριέττα εκτός Βουλής, δεν τα πρόσφερε ο Καρατζαφέρης στην υπόθεση του βιβλίου Ιστορίας.
    5. Να συνεχίσουμε να επικοινωνούμε μεταξύ μας όσοι έχουμε ειλικρινείς ανησυχίες για τα εθνικά ζητήματα, ώστε να καταλαβαίνουμε, ο ένας με τον άλλον, τι γίνεται και να καθορίζουμε ο καθένας από εμάς τη στάση μας, ανάλογα με τις προσωπικές μας κρίσεις και θέσεις.

  28. Ο Πάσχος Μανδραβέλης γράφει για τον Τάσσο Παπαδόπουλο:

    http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_12_19/12/2008_296612

  29. Θέστωρ says:

    Ἐπειδὴ ἡ συζήτηση ἔχει ἀνάψει, ὅπως γράψατε κύριε Μάτσε, θὰ ἀναγκαστῶ νὰ σᾶς ἀπαντήσω, μολονότι εἴμαστε ἤδη ἐκτὸς θέματος. (Ἂν θυμᾶστε τὸ θέμα μας ἦταν ὁ χαμὸς τοῦ πολιτικοῦ Τ. Παπαδόπουλου καὶ ἡ ἀναφορὰ τοῦ θανάτου του ἀπὸ τὴν τηλεόραση.) Ὁ Γιῶργος Καρατζαφέρης εἶναι ἕνας αὐτοδημιούργητος ἄνθρωπος, δημοσιογράφος πολυετοῦς πείρας καὶ πολλῶν ἀγώνων ἰδίως τὴ μαύρη περίοδο τῆς Ἀνδρεοπαπανδρεϊκῆς λαίλαπας. Μιὰ λαίλαπα ποὺ κυριολεκτικὰ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ, κατὰ τὴν ταπεινή μου ἄποψη, τὸν τόπο ἀπὸ πλευρᾶς ἐθνικῆς οἰκονομίας, ἐθνικῆς παιδείας καὶ ἐντίμου πολιτικῆς νοοτροπίας. Ὁ Καρατζαφέρης εἶναι πολιτικὸς ποὺ ἀνῆλθε τὴν κλίμακα σκαλί-σκαλί δίχως ποτὲ νὰ ἀφήσει ἴχνος ἀνεντιμότητας ἢ ὑπόνοια ἀντισυναδελφικότητας, ποὺ δὲν προέρχεται ἀπὸ πολιτικὴ οἰκογένεια καὶ ἄρα δὲν μᾶς ἐπεβλήθη ἀπὸ κάποιο σύστημα ὅπως θέλετε νὰ μᾶς κάνετε νὰ πιστέψουμε καὶ ποὺ ἀγωνίζεται νὰ ἀλλάξει τὴν ἀριστερίστικη νοοτροπία τῶν ἐν Ἑλλάδι κατοικούντων, πλεῖστοι ἐκ τῶν ὁποίων θεωροῦν πὼς ὅ,τι τὸ ἐθνικὸ εἶναι καὶ ἐπιβλαβές. Ἂν λοιπόν, ἔχετε κάποια ἀπόδειξη ὅτι ὁ Καρατζαφέρης ἔχει ἐπιβληθεῖ ἀπὸ κάποιο “σύστημα”, δὲν ἔχετε παρὰ νὰ δημοσιοποιήσετε τὰ στοιχεῖα σας, ἵνα ἐξέλθωμεν καὶ ἡμεῖς τοῦ ἐρέβους ἐν ᾧ εὑρισκόμεθα. Ἐπίσης, πιστεύω ὅτι εἶναι ἀπὸ τὴ στόφα ἐκείνων τῶν πολιτικῶν ἀνδρῶν ποὺ θὰ ἔλεγαν “ὄχι” σὲ ἐνδεχόμενες ἐξωτερικὲς πιέσεις. Ὅσον ἀφορᾶ τοὺς συνεργάτες του, ἀπ’ αὐτοὺς ποὺ ἀναφέρατε, οἱ μὲν αἱρετοὶ (Βορίδης, Βελόπουλος) κατὰ τὴ γνώμη μου εἶναι πολὺ καλύτεροι βουλευτὲς ἀπὸ κάτι ἄλλους κοιμώμενους π.χ. Καζάκος -ἀνάθεμά με ἂν ἔχει ἀρθρώσει μιὰ κουβέντα στὴ Βουλή- οἱ δὲ ὑπόλοιποι κρίνονται καὶ θὰ κρίνονται.
    Ὁ πατριωτισμὸς φυσικά δὲν εἶναι καλὸ νὰ ἐμπλέκεται κομματικά, ἀλλὰ στὴν περίπτωση τῆς χώρας μας, ὅπου ΟΛΕΣ οἱ πατριωτικὲς φωνὲς φιμώνονται ἀργὰ καὶ μεθοδικά ἀπὸ τὸν γνωστὸ big brother σὲ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα κόμματα τότε ξαναρωτῶ ὅπως καὶ πρίν: Τί ἄλλο να κάνουμε; Παραδείγματος χάριν: Ποῦ εἶναι τὸ πατριωτικὸ ΠΑΣΟΚ; Ποῦ εἶναι οἱ Ἀρσένης, Κηπουρός, Βουνάτσος, Κρητικός, Χαραλαμπίδης, Βερυβάκης, Καψῆς, Βαλυράκης κ.ἄ; Στὰ ἀζήτητα. Περιθωριοποιήθηκαν ἀπὸ τοὺς Σημιτικούς, ξάπλωσαν στοὺς καναπέδες τους κι αὐτό ἦταν. Γιατί ὁ Γιωργάκης, ποὺ τόσο σοῦ ἀρέσει, δὲν κάνει κάτι πρὸς αὐτὴ τὴν κατεύθυνση;
    Σχετικὰ μὲ τὶς “προτάσεις”- ἀπαντήσεις πρὸς ἐμέ, ἔχω νὰ σχολιάσω τὰ ἐξῆς:
    Τὸ 1, νὰ τὸ προσπαθήσετε κυττώντας στὸν καθρέπτη, ἀγαπητέ μου.
    Στὸ 2 συμφωνῶ.
    Ὅσον αφορᾶ τὸ 3, στὴν ἀκροδεξιὰ βρίσκοται οἱ ἐχθροὶ τῆς πατρίδος, ὅπως καὶ στὴν ἀκροαριστερά. Τὸ νὰ ταυτίζετε τὸ 5% τοῦ λαοῦ μὲ τὴν ἀκροδεξιά, εἶναι δικό σας σύμπλεγμα κατωτερότητας καὶ προσωπική σας ἔλλειψη καθαρῆς ὀπτικῆς γωνίας.
    Κατὰ τὴ γνώμη μου ἐπίσης, ἡ Ἀριστερὰ προκάλεσε καὶ ἐξακολουθεῖ νὰ προκαλεῖ πολὺ περισσότερα δεινά σ’ αὐτὴ τὴ χώρα ἀπὸ τὴ Δεξιά καὶ δὲν ἔχω κανένα πρόβλημα νὰ τὸ πῶ ἢ νὰ τὸ συζητήσω ἐκτενῶς.
    Τὸ 4, εἶναι σωστό, ἀλλὰ δύσκολο νὰ ἐφαρμοστεῖ ἀπὸ τὰ προβατάκια ποὺ λέγονται ψηφοφόροι. Ἐπιπλέον εἶναι δίκοπο μαχαίρι: Γιατὶ νὰ στηρίξω ἕναν βουλευτὴ ποὺ ἔχει πατριωτικὲς θέσεις ὅταν τὶς καταπίνει “γαργαρίζοντας” ἐμπρὸς στὸν ἀρχηγό του; Θὰ στηρίξω ἕναν ἀρχηγὸ ποὺ ἔχει πατριωτικὲς θέσεις, ἔστω κι ἂν λαϊκίζει. Τὸ παράδειγμά σας εἶναι ἀτυχές: Οἱ νεοδημοκράτες ψηφοφόροι πρὶν στείλουν τὴ Μαριέττα οἴκοι, εἶδαν καὶ ἄκουσαν τοὺς βουλευτὲς τοῦ ΛΑΟΣ νὰ καταγγέλλουν τὸ κατάπτυστο σκύβαλον, εἰδάλλως ἀκόμη θὰ… ὑπογράφαμε!
    Τὸ 5 ἐφαρμόζω τώρα._

  30. Γιώργος Μάτσος says:

    Το βιολί σας οι Καρατζαφερικοί. Θέλετε να μας αποδείξετε ότι ο Καρατζαφέρης είναι σοβαρός άνθρωπος. Ειλικρινά, μου θυμίζετε το σύνδρομο της αλεπούς με την κομμένη ουρά. Την πάτησε αυτή και την έκοψε και θέλει να κάνει και τους άλλους να την κόψουν.

    Εν πάση περιπτώσει, δεν έχω κάτι άλλο να πω σε σχέση με όσα λέω παραπάνω. Το κρίμα στο λαιμό σας.

  31. Πατριώτης says:

    Ανδρέα,

    Θα απαντήσω, έστω και καθυστερημένα, στην τελευταία σου εγγραφή (18 Dec 2008 at 1:43 pm), διότι βλέπω ότι από την αρχή δεν έχεις καταλάβει καθόλου το γράφω.

    Ο Παπαδόπουλος θα μείνει στην Ιστορία για τον ρόλο που έπαιξε στην καταψήφιση της πλεκτάνης Αννάν, ναι ή όχι; Μπορεί να ήταν αγωνιστής της ΕΟΚΑ, μπορεί να πρόσφερε και άλλες υπηρεσίες στην πατρίδα του, αλλά για τον ρόλο του στο “ΟΧΙ” θα μείνει στην ιστορία.

    Όταν καλούνται να κάνουν δηλώσεις πολιτικοί αρχηγοί (εννοώ τους αρχηγούς των πέντε κομμάτων που είναι στην Βουλή, των οποίων ο ένας είναι και πρωθυπουργός) στο αέρα κι εκείνοι εκτός του ενός αποφεύγουν να αναφερθούν ΣΤΟΝ ΑΘΛΟ του Παπαδόπουλου, τι σημαίνει αυτό; Ή ότι δεν τον ξέρουν, πράγμα σαφώς αδύνατον, ή ότι ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΝΟΥΝ σ’ αυτόν. Και αυτό το τελευταίο με προβλημάτισε. Γιατί δεν θέλουν να αναφερθούν στην καταψήφιση της απάτης Αννάν; Επί πλέον, όταν ούτε η κρατική τηλεόραση αναφέρει το παραμικρό για τον “ρόλο ζωής” του Παπαδόπουλου, το πράγμα είναι πλέον όχι απλώς εμφανές, αλλά φαεινότερον ηλίου. ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙ ΤΟ -κατ’ αυτούς- ΑΒΟΛΟ ΣΥΜΒΑΝ, ναι ή όχι; Το θέμα είναι ΓΙΑΤΙ;

    Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο αυτό που λέω και δεν σηκώνει παρερμηνείες. Άλλο αν κάποιος έχει διαφορετική άποψη και πει ότι δεν έχει σημασία. Πάντως δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι ήταν τυχαίο, διότι ούτε η κρατική τηλεόραση -όλως τυχαίως;- δεν αναφέρθηκε στο επίμαχο θέμα.

    ΥΓ: Τονίζω και πάλι ότι περιορίζομαι στους αρχηγούς των εντός της Βουλής κομμάτων, διότι θα ήταν άσκοπο (;) να κάνει κανείς έναν κατάλογο με τα ονόματα αυτών που αναφέρθηκαν στο δημοψήφισμα της 24/4/2004 στην Κύπρο και τον ρόλο που έπαιξε σ’ αυτό ο αείμνηστος Τάσσος Παπαδόπουλος.

  32. Ἀγαπητοὶ φίλοι, ἐπιτρέψτε μου καὶ ἐμένα ἕνα σχόλιον, ἂν καὶ ἡ συζήτησις κινδυνεύει νὰ ἐκτροχιασθῇ. Προσωπικῶς, λοιπόν, τὸ ἐὰν ὁ κ. Καρατζαφέρης εἶναι «σοβαρός» μοῦ εἶναι ἐν πολλοῖς ἀδιάφορον· δηλαδὴ σημαντικὸν μόνον ὡς διαβάθμισις τοῦ -πάντως- θετικοῦ· καὶ ὁπωσδήποτε ἀρκεῖ ποὺ εἶναι σοβαρότερος ἀπὸ τὸν ὑπουργὸ Δικαιοσύνης Σωτήρη Χατζηγάκη, ὁ οποῖος ἀπὸ τὰ ἔδρανα της Βουλῆς ἀπεκήρυξε τὴν ἐθνικὴ κυριαρχία, ὡς… ἀσύμβατη μὲ τὸ ἀνθρώπινο δικαίωμα καὶ τὸ δικαίωμα αὐτὸ καθ᾿ ἑαυτό (sic)! Οἱ δὲ ὅροι «ἀριστερὰ» καὶ «δεξιὰ» (πόσο μᾶλλον «ἀκροδεξιὰ» καὶ «ἀκροαριστερὰ») ἔχουν τόσον παραποιηθεῖ ἀπὸ τὸ κομματικὸ κατεστημένο ποὺ τοὺς χρησιμοποιεῖ δυσφημιστικῶς ἢ καπηλικῶς ὥστε δὲν χρειάζεται συζήτησις περὶ τούτου. Ὁ καθηγητὴς Χρῆστος Γιανναρᾶς τὸ ἐπεσήμανε ἐπιγραμματικῶς («Ἡ Καθημερινή», 30-9-2007): «Ὅλοι ξέρουν ὅτι ἡ λέξη «δεξιὸς» εἶναι ἐντελῶς ἄδεια ἀπὸ κάθε περιεχόμενο, ὅτι ἡ Ἑλλάδα γνώρισε τὸν συνεπέστερο καπιταλισμὸ μὲ «σοσιαλιστικὴ» κυβέρνηση καὶ τὴν προκλητικότερη ἀρνησιπατρία [σ.σ. ἐννοεῖ κυρίως, ἀλλὰ ὄχι μόνον, τὸ βιβλίον ἱστορίας] μὲ δεξιὰ καραμανλικὴ κυβέρνηση.» Ἀλλὰ τὸ παιχνίδι καὶ οἱ σκιαμαχίες μὲ τὶς λέξεις δὲν ἔχουν σημασία σήμερα ὅπου ἑνός ἐστι χρεία, ὅπως ἐσημείωσε προσφάτως καὶ ὁ καθηγητὴς κ. Χρίστος Γούδης. Καὶ τὸ ἕν αὐτό, εἶναι ἡ ἐπαναφορὰ τῆς πατριωτικῆς πολιτικῆς στὸ προσκήνιο. Καὶ ἐκεῖνο ποὺ προέχει ἐπ᾿ αὐτοῦ, ἄμεσα ἀναγκαῖον, εἶναι νὰ ἀποκτήσῃ ὁ ἑλληνικὸς πατριωτισμὸς (ἐθνικισμός, θὰ ἔλεγα ἀκριβέστερα, ἂν καὶ ὁ ὅρος παρερμηνεύεται δυστυχῶς), καὶ εἰδικότερα ἡ πατριωτικὴ δεξιά (ἀλλὰ καὶ ἡ πατριωτικὴ ἀριστερά), πολιτικὴ ἔκφρασι, ἀλλὰ καὶ ἐπιρροὴ σὲ ὁλόκληρο τὸ πολιτικὸ φᾶσμα καὶ τὴν κοινωνία. Ἐὰν ὁ κ. Καρατζαφέρης ἐπέτυχε τὸ ἐλάχιστον πρὸς αὐτὴν τὴν κατεύθυνσιν, ὅπως καὶ ἔπραξε ἀναμφιβόλως, εἶναι ἀξιέπαινος. Ἀνεξαρτήτως τοῦ ὅτι ἐγὼ ἔχω μεγαλύτερες ἀπαιτήσεις. Προσδοκῶ πολὺ περισσότερα καὶ καλύτερα, ἀπὸ πολλοὺς ἄλλους, καὶ καλύτερους, σὲ ὁλόκληρο το πολιτικὸ φάσμα. Ὥστε ὁ «ἐκσυγχρονιστικὸς» παλαιοκομματισμὸς τῆς παγκοσμιοποιήσεως καὶ τοῦ ἀφελληνισμοῦ νὰ πληγῇ ἐκατέρωθεν. Εἴθε. (Δυστυχῶς π.χ. οἱ σκέψεις γιὰ μιὰ ἐναλλακτικὴ πατριωτικὴ κίνησι στὸν ἀριστερὸ χῶρο, ὑπὸ τὸν κ. Καραμπελιᾶ, ἐγκατελήφθησαν, καὶ παραμείναμε ἔτσι μὲ τὴν ἀριστερὰ τοῦ ΚΚΕ καὶ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ.) Ἐν πάσῃ περιπτώσει.

    Γιὰ τὸν ἀεἰμνηστο Τάσσο Παπαδόπουλο θὰ ἐπαναλάβω ἁπλῶς τὶς τρεῖς λέξεις ποὺ ἔγραψα στὸ προσωπικό μου ἱστολόγιο: Ὁ ἀγωνιστής, ὁ πρόεδρος, ὁ ἐθνάρχης.

  33. Γιώργος Μάτσος says:

    Αγαπητέ κ. Μπουρλά,

    Ας μην μιλήσουμε για τον Καρατζαφέρη γιατί θα μαλώσουμε, ως συνήθως. Ένα μικρό σχόλιο μόνον στην τελευταία σας φράση. Προσωπικά δεν με εκφράζει η χρήση της λέξης “εθνάρχης”. Η λέξη αυτή χρησιμοποιήθηκε για τρεις πολιτικούς του 20ου αιώνα, εκ των οποίων, κατά τη γνώμη μου, κανένας δεν τη δικαιούνταν. Ο μεν Καραμανλής Α΄ είναι ο άνθρωπος που πρόδωσε δύο φορές την Κύπρο και έκανε το παν για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα αυτών που του έδωσαν την πρωθυπουργία το 1974. Επίσης, είναι αυτός που επέβαλε στους Κυπρίους την αποδοχή της διχοτομικής διζωνικής το 1977, μια αποδοχή που είναι η βάση του κακού σήμερα στο Κυπριακό και που εξαλείφει πολιτικά όλα τα τουρκικά εγκλήματα στην Κύπρο – ας μην ξεχνούμε ότι οδήγησε και στην άρση του εμπάργκο όπλων κατά της Τουρκίας. Ο δε Μακάριος είναι αυτός που πειθήνια υπάκουσε και στις δύο αυτές κορυφαίες επιλογές Καραμανλή, και το 1959 και το 1977. Ας μην ξεχνούμε και το κάλεσμα στις εγγυήτριες δυνάμεις να επέμβουν στις 19 Ιουλίου 1974 και ένα σωρό άλλα που τελειωμό δεν έχουν. Ο τρίτος είναι ο Βενιζέλος, ο οποίος ευθύνεται για την παράδοση χωρίς μάχη του ελληνικού εδάφους της Ανατολικής Θράκης, για τον άφρονα χειρισμό της Μικρασιατικής υπόθεσης, παρά τις προφητικές προειδοποιήσεις Ι. Μεταξά από το 1915, για τον εθνοκτονικό διχασμό, για την εγκατάλειψη του Ποντιακού θέματος και την επακολουθήσασα γενοκτονία (τι ειρωνία που οι περισσότεροι πρόσφυγες συνετάγησαν πολιτικά μαζί του…) και την εγκατάλειψη των περιουσιών των προσφύγων το 1930. Δεν λέω, έκανε και δυο-τρία σωστά πράγματα, όμως κατά τη γνώμη μου πρόκειται για έναν απεχθή και λαϊκιστή πολιτικάντη, υποταγμένο στα κελεύσματα των ξένων.

    Ο Τάσσος ίσταται κατά τη γνώμη μου πολύ πιο πάνω και από το Βενιζέλο και από τον Καραμανλή και, δεν το συζητάμε, και από το Μακάριο. Χωρίς να έχει τη λαοφιλή αύρα τους, χωρίς να είναι ο άνθρωπος που θα τον λατρέψει το πόπολο, άσχημος εξωτερικά, χωρίς καμιά διάθεση να κολακέψει κανέναν και χωρίς κανένα επικοινωνιακό χάρισμα, ο Τάσσος ήταν ο άνθρωπος που είχεο το ψύχραιμο μάτι, την ψύχραιμη σκέψη και την αποφασιστικότητα στην κρίσιμη στιγμή και που δεν νοιαζόταν για την προσωπική του πολιτική επιβίωση και ανάδειξη. Ακριβώς το αντίθετο από τους τρεις “Εθνάρχες” του 20ου αιώνα. Όταν σάρωσε το “όχι” την Κύπρο, νουνεχείς Κύπριοι αναλυτές (πρώτος και καλύτερος ο καταπληκτικός Σάββας Ιακωβίδης της “Σημερινής”) τον καλούσαν να αξιοποιήσει το 76% ανατρέψει το πολιτικό σκηνικό και να ενοποιήσει τις πατριωτικές δυνάμεις στην Κύπρο, διεμβολίζοντας και καταργώντας τα υπάρχοντα πολιτικά κόμματα. Αν ήταν λαϊκιστής, αν ήταν Μακάριος, θα ήταν το πρώτο που θα έσπευδε να κάνει. Δεν το έκανε και μαζί με αυτόν το πλήρωσε και ο Ελληνισμός, που τον έχασε από ηγέτη. Για μένα, όμως, αυτός είναι και ο μεγαλύτερος τίτλος τιμής του. Ότι δεν νοιαζόταν για την προσωπική του πολιτική επιβίωση.

    Αποδείχθηκε πάντως ότι το βιολογικό τέλος ήταν ούτως ή άλλως κοντά και ότι δεν ήταν δυνατόν να τον έχουμε για πάντα κοντά μας. Είναι ένα σημείο εξ Ουρανού για να μας δείξει ότι πρέπει να μην ξεχνούμε το ψαλμικό “μη πεποίθατε επ’ άρχοντας, επί υιούς ανθρώπων, οις ουκ έστι σωτηρία”. Τον Τάσσο μας τον έστειλε ο Θεός την κατάλληλη στιγμή για να σώσει τον Ελληνισμό από μεγάλο κίνδυνο. Αύριο θα αναδείξει νέο Τάσσο, αν χρειαστεί. Αποδειχθήκαμε ότι δεν ήμασταν άξιοί του όταν τον στείλαμε σπίτι του στις φετεινές προεδρικές εκλογές. Ας ελπίσουμε να μας συγχωρήσει ο Θεός και να μας στείλει καινούργιο, όταν χρειαστεί.

    Τι ήταν λοιπόν ο Τάσσος; Νομίζω ότι ο Τάσσος ήταν ένας ήρωας σε καιρούς αντι-ηρωικούς. Ένας άνθρωπος που δεν υπολόγισε το προσωπικό του συμφέρον και έβαλε πιο πάνω την πατρίδα του. Ένας Δαβίδ που κοίταξε στα μάτια το σύγχρονο Γολιάθ, Μπους και Πάουελ και τον ρεζίλεψε στην κυριολεξία. Τους έκανε να φαίνονται αδύναμα παιδάκια όταν έπαιρναν προσωπικά τηλέφωνο τον κάθε ανθυποπαράγοντα του κυπριακού δημόσιου βίου να τον παρακαλάνε να ψηφίσει υπέρ του Σχεδίου Ανάν. Θυμάμαι, είχε βγει τότε μια γελοιογραφία που έλεγε ο Πάουελ στον Μπους, κύριε Πρόεδρε, δεν έχουμε πάρει ακόμη τηλέφωνο για να του ζητήσουμε να ψηφίσει ναι στο σχέδιο Ανάν το Πρόεδρο του κυπριακού Συλλόγου Προστασίας της πεδινής μπεκάτσας (ή κάτι τέτοιο) και ο Μπους πετάγεται και λέει “να τον πάρουμε αμέσως”. Τέτοιο ρεζιλίκι. Σε καιρούς υποταγής, σε καιρούς που δεν είχε γίνει μάλιστα ακόμη εμφανές το κάζο των ΗΠΑ στο Ιράκ όταν όλοι, εδώ και στην Εσπερία, τρέμανε στα κελεύσματα του Μπους, ο Τάσσος αδιαφόρησε και σήκωσε πάνω του την εθνική υπόθεση. Σίγουρα έκανε και λάθη, αλλά, είπαμε, μη πεποίθατε επ’ άρχοντας. Η ουσία είναι ότι στην κρίσιμη στιγμή έσωσε το λαό του. Αυτό δεν το έκανε κανένας άλλος “εθνάρχης”. Το έκανε όμως το ατελείωτο πάνθεον των επωνύμων και ανωνύμων Ελλήνων Ηρώων. Ο Τάσσος κέρδισε με την όλη Πολιτεία του τη θέση εκεί. Είμαστε τυχεροί που ζήσαμε τον ήρωα αυτόν στους δύσκολους αυτούς καιρούς.

  34. Εὔστοχη ἡ ἐπισήμανσίς σας.

    Καλὴ Χρονιὰ καὶ καλὴ δύναμι στὸν ἑλληνισμὸ ὅπου γῆς.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.